• Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää ensisijaiseen sivupalkkiin
  • Yritys
  • Palvelut
  • Tietoturva
  • Yhteystiedot
  • Kirjaudu
  • Blogi
Sollertis
SuomeksiIn EnglishEesti keelрусский

Sollertis Blogi

Blogi / Sollertis / Diginaiset / Yrittäjä, handlaa Instagram!

Yrittäjä, handlaa Instagram!

Yrittäjä, handlaa Instagram!

5.7.2018 Emmi Elo

JaaTweet

    Tilaa ilmainen uutiskirjeemme. Tarjoamme hyödyllisiä vinkkejä ja tarjouksia.
    Sähköpostiosoite
    Sähköposteissamme on aina linkki, jolla voit poistua postituslistaltamme. Rekisteriseloste

    Instagram on noussut vajaassa kahdeksassa vuodessa yhdeksi suosituimmaksi sosiaalisen median kanavaksi. Sillä on miljoonia käyttäjiä ympäri maailmaa, ja siksi on olemassa mahdollisuus, että sinunkin yrityksesi potentiaaliset asiakkaat pyörivät Instagramin maailmassa.

    Jos yritykselläsi ei vielä ole Instagram-tiliä, kannattaa ehdottomasti pohtia sen perustamista. Erityisesti nuoret ovat löytäneet Instagramin, mutta sen käyttäjäjoukko kasvaa koko ajan. Instagramin yritystilin voit helposti perustaa oman Instagram-tilisi kautta siirtymällä yritysprofiiliin. Henkilökohtaisen ja yritystilin välillä on helppo navigoida ilman erillistä kirjautumista sen mukaan, kummalle tilille haluat julkaista kuvan.

     

    Päivitä tietosi ja pidä profiilisi selkeänä

    Kun potentiaalinen asiakkaasi piipahtaa Instagram-profiilissasi, hän luo muutamassa sekunnissa mielikuvan siitä, onko yrityksesi kiinnostava. Siksi on tärkeää, että profiilisi on selkeä ja ajan tasalla. Voit määrittää profiiliisi yrityksesi toimialan (esimerkiksi internet-palveluntarjoaja), jotta profiilissa vieraileva saa heti käsityksen siitä, millä alalla yrityksesi toimii. Lisäksi voit kirjoittaa yrityksesi profiiliin kuvaustekstin, jossa kerrot yrityksestäsi tai palveluistasi. Tekstiin kannattaa ujuttaa myös aihetunnisteita eli hashtageja, mikäli yritykselläsi on käytössä oma aihetunniste, joka niputtaa juuri sinun yrityksesi postaukset toisiinsa (esimerkiksi #Diginaiset). Profiiliin saa tällä hetkellä lisättyä myös yhden linkin, joka voi ohjata seuraajan vaikkapa verkkosivuillesi.

     

    Kohdenna postauksia analytiikan avulla

    Yritystilikäyttäjänä saat Instagramista paljon yritystäsi ja markkinointiasi hyödyttäviä asioita irti analytiikan ansioista. Analytiikkaa tutkimalla näet kohderyhmäsi sukupuolijakauman, ikäryhmän, maantieteellisen sijainnin sekä kellonajan, jolloin seuraajasi ovat aktiivisimmillaan Instagramissa. Näitä tietoja hyödyntämällä voit julkaista seuraajillesi mielenkiintoista materiaalia juuri oikeaan aikaan.

    Sisältölehdeltä näet, kuinka paljon postauksesi ovat tavoittaneet ihmisiä. Paljon porukkaa tavoittaneet postaukset kannattaa analysoida ja miettiä, voisiko postauksen hyviä elementtejä toistaa seuraavissa julkaisuissa. Toimintavälilehdeltä puolestaan näet, kuinka kävijät liikkuvat Instagram-sivullasi suhteessa seuraajamäärääsi.

     

    Sisältöä luomaan!

    Kun tiedät, ketkä ovat kiinnostuneita julkaisuistasi, sinun on helpompaa tuottaa mielenkiintoista sisältöä seuraajillesi. Kuviin kannattaa panostaa, sillä laadukkaat kuvat kiinnostavat visuaalisessa sosiaalisen median kanavassa enemmän kuin hätäisesti räpsäistyt heilahtaneet kuvat.

    Perinteiseen kuvapostaukseen saat merkittyä nykyään yhdestä viiteen tuotetta Shopping on Instagram-toiminnon avulla. Asiakkaidesi on helppo katsella tuotteita ”Näet tuotteet napauttamalla” –toiminnon avulla, jolloin ”Linkki tuotteeseen löytyy profiilista” –tyyppiset lausahdukset voi unohtaa. Ominaisuus kannattaa ehdottomasti hyödyntää aikana, jolloin sovelluksissa surffaavat ihmiset ovat kiireisiä ja malttamattomia etsimään linkkiä profiilistasi monen klikkauksen päässä.

    Perinteisen Instagram-postauksen lisäksi kannattaa ottaa haltuun stories-ominaisuus. Kuvat ja videot, jotka postaat Instagram-tarinaasi, poistuvat automaattisesti näkyvistä 24 tunnin kuluttua, ellet erikseen tallenna niitä profiiliisi. Miten aikarajoitettua sisältöä voi hyödyntää? Jos yritykselläsi on verkkokauppa, voit esimerkiksi tehdä tarinaomininaisuuteen vaikkapa ale-koodipostauksen siten, että koodi on voimassa verkkokaupassa niin kauan kuin postaus on näkyvissä seuraajillesi.

    Oikeita maksettuja Instagram-mainoksia niin uutisvirtaan kuin tarinaosioon voit tehdä Facebookin Business Managerissa. Saat kohdennettua mainoksesi tarkasti juuri sille kohderyhmälle, jolle haluat mainostasi esittää.

    Instagram, kuten muutkin somekanavat, uudistuvat nopealla tahdilla jatkuvasti. Uudistuksia seuraamalla pysyt kärryillä ja erotut kilpailijoistasi, kun hyödynnät uudet ominaisuudet heti ensimmäisten joukossa.

    Jos Instagram tai mikä tahansa muu sosiaalisen median kanava ihmetyttää, Diginaiset keskustelevat mielellään kanssasi. Tarvitsetpa sparrausta, somesuunnitelmaa tai kokonaan ulkoistettua sosiaalisen median palvelua, varaa meidän kalenteristamme rohkeasti aika juttutuokiolle!

     

    Varaa maksuton strategiapalaveri diginaisille

    • About
    • Latest Posts
    Emmi Elo
    Emmi Elo
    Työskentelin diginaisten tiimissä sisällöntuotannon parissa. Erityisesti olen keskittynyt Facebook-markkinointiin ja blogitekstien kirjoittamiseen.

    Nappaa vinkit vuoden 2019 Facebook-uudistuksista

    Facebook muuttuu jatkuvasti, eikä tuleva vuosi 2019 tee poikkeusta. Kun otat vinkit uudistuksista jo nyt haltuun, uudistusten tullessa voimaan voit ...
    Lue Lisää
    Miksi Facebook-markkinointivalmennukseen kannattaa lähteä? Kokosimme viisi hyvää perustelua sinulle, joka et vielä tee Facebook-markkinointia ja mietit digimarkkinoinnin aloittamista.

    Viisi hyvää syytä lähteä mukaan Facebook-markkinointivalmennukseen

    Miksi Facebook-markkinointivalmennukseen kannattaa lähteä? Kokosimme viisi hyvää perustelua sinulle, joka et vielä tee Facebook-markkinointia ja mietit digimarkkinoinnin aloittamista. Facebookissa tavoitat ...
    Lue Lisää
    Koska suuri osa ihmisistä käyttää ison osan ajastaan nykypäivänä digimaailman pyörteissä, he löytävät tuotteita ja palveluita, jotka ovat esillä ja näkyvissä digitaalisissa kanavissa. Digitaalisen maailman muuttuessa jatkuvasti digimarkkinoinnin ulkoistaminen on yksi järkevä vaihtoehto, jos netissä surffaavien potentiaalisten asiakkaiden tavoittaminen tuntuu omin voimin liian haasteelliselta tai siihen tarvitsee uutta lisäpotkua.

    Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa ammattilaiselle?

    Kuinka tavoitan oikeat kohderyhmät sosiaalisessa mediassa? Miten algoritmit vaikuttavat yritykseni postausten näkyvyyteen? Millaisia kampanjoita someen kannattaa tehdä? Kun yrityksen pyörittämisen ...
    Lue Lisää
    Harkitsetko Twitter-tilin perustamista? Oletko jo twiittailun lumoissa, mutta profiili on jäänyt päivittämättä? Keräsimme sinulle vinkkejä, joiden avulla pääset jyvälle oman Twitter-profiilisi kuntoon laittamisessa.

    Askel askeleelta kohti päivitettyä Twitter-profiilia

    Harkitsetko Twitter-tilin perustamista? Oletko jo twiittailun lumoissa, mutta profiili on jäänyt päivittämättä? Keräsimme sinulle vinkkejä, joiden avulla pääset jyvälle oman ...
    Lue Lisää
    Emmi Elo
    Latest posts by Emmi Elo (see all)
    • Nappaa vinkit vuoden 2019 Facebook-uudistuksista - 25.10.2018
    • Viisi hyvää syytä lähteä mukaan Facebook-markkinointivalmennukseen - 16.8.2018
    • Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa ammattilaiselle? - 9.8.2018

    Kategoria: Diginaiset

    Lukijan vuorovaikutus

    Vastaa Peruuta vastaus

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

    Ensisijainen sivupalkki

    Kategoriat

    • Digisurffari
      • Yleinen
    • Sollertis
      • Asiakaspalvelu
      • Data security
      • Diginaiset
      • Käytettävyys
      • Kuulumiset
      • Neuvot ja vinkit
      • Organisaatio
      • Rekrytointi
      • Suosituimmat
      • Tiedotteet
      • Tietoturva
      • Vapaa-aika
      • WordPress

    Palvelut

    • Konesalipalvelut
    • Viestintäratkaisut
    • IT-tukipalvelut
    • Laitteet- ja elinkaaripalvelut
    • Hosting-palvelut

    Kirjaudu

    • Palveluportaali
    • Hallintapaneeli
    • Webmail

    Tietoturva

    • Varmuuskopiointi
    • Valvonta- ja käytettävyyspalvelu
    • Tiedostopalvelu
    • Virustorjunta
    • Roskapostisuodatus
    • Salasanageneraattori
    • Lataa ohjelmisto

    Blogi

    Sollertis

    Yhteystiedot
    Arkisin klo 9-17
    puh. 020 741 7997
    info@sollertis.fi
    www.sollertis.fi

    Sollertis FacebookSollertis InstagramSollertis LinkedIn