Somemarkkinoinnin avulla asiakkaat takaisin
Lounasravintola Ajassa oli hiiren hiljaista. Yhtä ainoatakaan asiakasta ei ollut paikalla, vaikka ravintola oli auki. Ravintoloitsijalle hiljaisuus nosti pintaan kylmänhien.
Inkilänmäen huipulla sijaitsevassa ravintolassa oli tapahtunut keväällä 2017 vesivahinko ja ravintola oli suljettuna usean kuukauden ajan. Asiakkaat olivat sillä aikaa siirtyneet lounastamaan kuka minnekin.
Ravintolan avatessa jälleen ovensa, haasteena oli välittää tieto asiakkaille ja saada heidät palaamaan takaisin ravintolaan. Tässä vaiheessa Sollertiksen Diginaiset ja Lounasravintola Ajan ravintolapäällikkö Juha Heinonen löysivät toisensa.
Yhteistyö käynnistyi vauhdikkaasti elokuussa. Lounasravintola Ajan Facebook-sivusto uudistettiin kokonaan. Yhdessä asiakkaan kanssa luotiin suunnitelma visuaaliselle ilmeelle sekä strategia asiakkaiden palauttamiseksi lounaspöytiin.
Diginaiset etsivät oikeat seuraajat Facebookista ja kohdensivat markkinoinnin Kuopion alueelle. Someviestinnällä haluttiin kertoa autoileville asiakkaille erityisesti paikan monipuolisista ja herkullisista ruoista.
Juhalla oli myös ajatus teemalounaasta. Yhdessä pohdittiin, kuinka sitä tulisi nostaa esille. Hyvin rakennetun suunnitelman pohjalta markkinointia oli helppo lähteä toteuttamaan Facebookissa.
Marraskuussa ravintolan kaiuttimista soljui pehmeä jazz ja asiakkaat nauttivat lounasta New Orleansin hengessä. Teemalounas onnistui odotusten mukaisesti. Ravintola oli täynnä tyytyväisiä asiakkaita ja he toivoivat saman tyylisiä lounaita lisää.
”Yhteistyö Diginaisten kanssa on ollut sujuvaa ja somepäivityksiä on saatu tarvittaessa nopeallakin aikataululla. Meitä on kuunneltu ja meidän ajatukset ja ideat ovat jalostuneet yhteisissä palavereissa meidän näköiseksi tuotteeksi”, kertoo Juha Heinonen.